søndag den 29. december 2013

Nordhavn på en lørdag i december.

Det er længe siden jeg sidst har fået lagt noget op her på bloggen. Jeg har vel som alle andre været ramt af julens stres. Igår havde jeg dog en lørdag hvor jeg ikke havde nogle planer og kunne tage mig tid og ikke mindst sammen til at komme ud og gøre det jeg nu engang så godt kan lide... få skudt nogle billeder.

Jeg køre hver eneste dag forbi Nordhavn station til og fra arbejder og har længe været fascineret af hvordan havnen blomstre op på ny, med flotte lejligheder og kontor bygninger. Igår aftes besluttede jeg så at tage en aften tur og fik skudt nogle lidt anderledes billeder.

Jeg kan se en fremgang i de billeder jeg skød i mørke for bare et par måneder siden og dem jeg skyder idag. Motiverne er jo en smagssag men selve det tekniske har jeg fået langt bedre styr på, dog er der lang vej endnu til et niveau jeg kan være tilfreds med.

Har udvalgt nogle stykke som jeg gerne vil dele med jer.

Billeder kan syntes grynede og lyset kan have nogle omkring liggende skygger. Det skyldes desværre, at bloggen nedkonvertere mine billeder fra RAW til JPEG.

God aften derude og må i alle kommet godt ind i det nye år!






De to nye kontorbygninger står næsten klar og lyser alt omkring sig op.

Et stærkt spot skaber sig egen lille sol mellen to igangværende byggerier.

Nyopførsel er lejligheder på den modsatte side af Nordhavn station.

Det var stjerneklart igår aftes, men havde ikke regnet med at lyset fra netop stjerne ville være klart nok til, at komme med på det faktiske billeder. Det lykkedes dog, og er faktisk første gang jeg har haft held til at "forevige" stjernerne på natte himlen.
Dette billeder skød jeg bare for, at tester hvor lang lukketid jeg havde sat mit kamera til. Det fangede så lyset og skabte lidt sjovt efterslæb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar